دلنوشته های روزانه من

اینجا مخصوص حرفهایی است که به هیچکس نمیشه گفت

دلنوشته های روزانه من

اینجا مخصوص حرفهایی است که به هیچکس نمیشه گفت

آخرین مطالب

165. یه تصمیم بزرگ

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۱۴ ق.ظ

داریم با همسر تصمیم میگیریم برای بچه دار شدن اقدام کنیم.قرار بود از بعد عید ولی همسر زد زیرش گفت از بعد تولدت یعنی 11 اردیبهشت مطمئنم اون موقع هم میگه بعد سالگرد ازدواج یعنی تیر و کلی بهونه دیگه. دیشب نشستیم حرف زدیم میگه اگه قبل ازدواج میگفتم من اصلا بچه نمیخوام تو باهام ازدواج میکردی؟ خداروشکر نگفت منم که اون موقع تو عالم هپروت. صادقت داره میگه از مسئولیتش میترسه از اینکه دیگه مال خودش نیست و خوشگذرونی هاش کمتر میشه. میگه هیچکس اندازه خودش دوست نداره. میگه نمیتونم تحمل کنم بدنت بهم بریزه و اگه بعدش مثل اولت نشی میرم زن میگیرم. جدی میگم. واسه من خیلی مهمه. حتی تو حاملگی نمیتونم تحملت کنم. میگه دقت کردی از وقتی میری سرکار چقدر حال خودت بهتر شده؟ اگه بچه دار بشی و کارتو از دست بدی چی؟من دیگه گریه ها و تنهایی هاتو غر غراتو تحمل نمیکنما.منم که موقعیت شغلیم رو هوا.

از یه طرف بقیه دیونمون کردن مخصوصا مادرشوهر که حالا اصلا بگی بقیه مهم نیستن. من خودم دلم بچه میخواد دیروز میخواستم منم یه کوچولو بغلم باشه و ذوقشو بکنم. باهاش حرف بزنمو مامانش باشم. تیر میشه 3 سال که عروسی کردیم دیگه از یه درآمد متوسط خیالمون راحته.همه عالم و آدم هم میگن اگه خیلی لفتش بدیم به هزارجور مشکل دچار میشیم که باید چند سال بدوئی و تمام زندگیتو خرج کنی تا حامله بشی. منم یک ماهه دیگه 26 سالم میشه اگه بخوام دوتا بچه بیارم تا 30 سالگی خیلی وقتی ندارم.نمیدونم چیکار کنیم؟

فعلا قراره یه کم تغییرات خوب تو زندگیمون بدیم اگه درست شدیم بعد اقدام کنیم.مثل صبحانه خوردن و درست نماز خوندن و این حرفا. ولی اینا همش بهونه است دلش به بچه نیست. چیکار کنیم لطفا بهم کمک کنید؟

۹۵/۰۱/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
خانوم مهندس

نظرات  (۶)

سلام .ببخشید اون حرفی که همسرتون گفتن . اگه مثل اولش نشی میرم زن میگیرم .

یه کم ترسناک نیست ?
حداقل 50 درصد تغییر میکنید ولی اگر زیر نظر دکتر و رژیم باشید یا اصلا استعداد چاقی نداشته باشید شاید بعد از به دنیا آوردن بچه تغییر نکنید .
یه موضوع دیگه از نوشته هاتون معلومه همسرتون بفکر خودشه . اما شما در دوران بارداری هزار برابر از الان به توجه همسرتون احتیاج دارید ... یعنی تمام خانوما اصولا در این دوران باید توجه زیادی بهشون بشه .

دوست ندارم توی زندگی دیگران دخالت کنم . اما نمیدونم چرا بعد خوندن پستتون لازم دونستم این چیزا بنویسم .
شاید یعنی حتما خودتون بهتر از من میدونید . ولی یاداوریش بد نیست .
بهتره درمورد این مسائل که در دوران بارداری زندگی آرومی بدون دعوا استرس و توجه زیاد با همسرتون صحبت کنید .
حالا که سر کار میرید ... بهتره از اول همسرتون به اندازه شما مسئولیت بچه قبول داشته باشه
پاسخ:
 در واقع همه جور تهدیدی کرد حتی گفت یه کاری کن بچه پسر بشه اگه دختر شد چیکار کنم؟
آره حرفش خطرناکه اگه زایمان کنم معلومه که بدنم تغییر میکنه.
عزیزم منم متولد یازده اردیبهشتم وتو یه شهر غریب افتادم که حتی زبونشون رو هم نمیدونم خیلی سخته همه جور درکت میکنم الانم بعد پنج سال حامله ام البته خودم نخواستم شوهرمنم از این  تهدیدا زیاد میکرد ولی الان اینقد قربون صدقه شکمم میره که نگو اول دختر میخواست کلی ناراحت بود بچم پسره الان نفس بهش بنده فقط صبور باش بسپار به بالاسری
پاسخ:
منم امیدم اینه که بعدا احساسش تغییر کنه
چه جالب که روز تولدمون یکیه :)
همسر ماهم میگه فقط پسر :/
وا! چه حرفا:|
اولین باره همچین دیدگاهی رو دیدم
ولی من موقع تحویل سال توی حرم براتون دعا کردم :-)
پاسخ:
سلام
شما از این تفکرات ندارین؟ ناراحت نمیشین دیگه همسرتون مثل روز اولش نمیشه؟
چیکار کنم به نظرتون بچه دار بشم؟
تا حالا اینجوری بهش فکر نکرده بودم
ولی مگه شما رو بخاطر بدن و چهره تون میخوان؟! موقع ازدواج ملاک شون همین بوده؟
ممکنه بر اثر یک بیماری مثل سرطان وضعیت چهره و بدن تغییر کنه یا خدایی ناکرده بر اثر تصادف نقص عضوی ایجاد بشه، اون موقع باید رفت سراغ یکی دیگه؟! پس عشق و ایثار چی میشه؟ بعدشم با افزایش سن هم انسان دستخوش تغییر میشه همینجوری
والا من هنوز متاهل نشدم که نظر بدم ولی پیشنهاد میدم کم کم آمادگی ش رو هم در خودتون هم در همسرتون ایجاد کنید، کتاب های در ارتباط با تربیت فرزند بخرید و بخونید+کتاب "من و کودک من" رو هم پیشنهاد میدم که مربوط به دوران بارداری تا مراقب نوزادی هست (لینک)
یکی از همکاران من با اینکه خانمش توی مخابرات کار میکنه ولی 2 فروردین دختردار(هلیا) شد:-)
پاسخ:
نه منو فقط به خاطر اون نمیخواد ولی اونم براش خیلی خیلی خیلی مهمه همیشه میگه اگه یه اتفاقی برات بیفته ولت نمیکنم ولی دیگه خوشحال نیستم.
اگه هیچ جوره پشتم نباشه چطوری بارداری رو بگذرونم و بچه بزرگ کنم؟من اینجا تنهای تنهام.
منم اگه یه کم وضعیت استخدامم محکم بود نگرانی نداشتم.
سلاااااااااااااام عزیزم
خوبین؟
اخه حیف نیس شما مامان نشین؟!
بهترین راهکار رو خودتون پیشنهاد دادین اولش یه تغییری تو روند زندگیتون ایجاد کنین. اما به نظر من علاوه به تغییراتی که گفتین نیازه از نظر روحی همسرتونو اماده کنین. شاید یکی از بهترین کارها این باشه که با یک روانشناس صحبت کنین.
عزیزم دیدم اقایونی که اینقده سختگیر بودن به بچه دار شدن اما بعد بچه دار شدن تمام دنیاشون بچشون بوده.


پاسخ:
سلام عزیزم خوبی؟
خودمم دلم میخواد با یه مشاور صحبت کنه باید با تمام وجود بخوایم جفتمون
خدا کنه :)
بقول مامانم بیکسان کس خدایه؛)
این تهدیداش معلومه پوچه. بچه ک بیاد یا حتا تو شکمت باشه دنیاش میشه. ایشالا خدا تو دلش بندازه

پاسخ:
خداکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">